OM

HVEM ER JEG

UDDANNELSE


QIGONG

2019: Instruktør i Medicinsk Baduanjin Qigong ved Huong Le Nguyen, Rygklinik Gladsaxe


2016- 2018: Qigong instruktør i Tai Chi 18 Qigong, Five Animals Qigong, Shaolin Ba Duan Jin, Six Sounds Qigong, Tai Chi 9 Qigong og Xing Yi ved Torben Rib, Practical Tai Chi Chuan Denmark


FRANKLIN METODEN

2017- 2020: Franklin Method Educator, Level 1

Pelvis Power for Core integration, Liberate Your Shoulders & Breathe Deeply,  The Healthy Spine & Postural Delight og Strong Knees and Happy Feet ved Morten Ditmer


NØDVÆRGE MED OMTANKE 

2010: Instruktør i Nænsom Nødværge (fysisk konflikthåndtering)- fra Durewall Instituttet


1991: Fysioterapeut


Alle disse områder har focus på det hele menneske og på at bevægelser skal udføres med så lidt kraft som muligt.




QIGONG

Omkring 2005 startede jeg med at træne Tai Chi og senere blev energien primært lagt i Qigong og dette har haft stor betydning for mig både professionelt og personligt. Jeg er blevet bedre til at give slip, er fysisk stærkere, mere smidig og eftergivelig, jeg har fået en bedre kropsholdning, bedre balance og er blevet mere fokuseret.

Det er da ikke så værst endda.

 

Qigong er på en gang "Stilhed i bevægelse" & "Bevægelse i stilhed".

Qigong er en enkel og dybsindig træningsform, hvor du skærper din opmærksomhed på kroppen. Det handler om at kunne give efter, om at kunne give slip for at blive stærk. Den samme graciøse, flydende og ubrudte bevægelse gentages flere gange. Bevægelserne kombineres med et naturligt åndedræt, som er kendetegnet ved at være stille, jævnt, langt og dybt.

At skabe forandring i den måde vi bevæger os på og at ændre på gamle vaner, er en proces der tager tid og det kræver at man lytter til kroppen og er tilstede i nuet. 



FRANKLIN METODEN

"The fastest Way to change your movement is to change what is going on in yoru mind"

Citat af Erik Franklin 


Efter jeg taget uddannelsen i Franklin Metoden, har jeg fået større faglig indsigt og kropslig forståelse for, hvordan kroppen er skruet sammen. Jeg har erfaret, hvordan jeg kan bruge min forestillingsevne til at forbedre holdning og bevægelser, så de føles lettere, mere glidende og koordinerede. Jeg har fået en nuanceret redskabskasse, som har ændret den måde jeg arbejder på som fysioterapeut og kvalificeret min Qigong undervisning.



NØDVÆRGE MED OMTANKE

"Med mindst mulig kraft opnå den størst mulige effekt uden at forårsage smerte eller skade"


Jeg underviser personalegrupper i Nødværge med omtanke. Nødværge med omtanke drejer sig først og fremmest om forebyggelse af aggressiv adfærd, men det er også en blid metode til fysisk konflikhåndtering og selvbeskyttelse.

Metoden er inspiret af den japanske selforsvarsteknik Jiu-jitsu, hvor kraft overvindes gennem teknik - ikke ved at møde kraft mod kraft.

Hvis du kommer i en situation, hvor en person viser en udadreagerende adfærd, er det vigtigt at vide, hvordan du kan neutralisere en angribers kraft, hvordan du med mindst mulig kraft kan frigøre dig fra et fastholdende greb og hvordan du undgår at gøre skade på den anden person. 




KEEP IT SIMPLE  - MAKE IT POSSIBLE